Semangat Pengorbanan....  

Posted by Musafir Cinta ALLAH in

Alhamdulillah...alhamdulillah..alhamdulillah...tiada kata dapat di ungkapkan untuk menggambarkan rasa kesyukuran ini kepadaMU ya ALLAH......

Aku hambaMU ya ALLAH....
Hamba yang mencari-cari erti cintaMU dan redhaMU....

Sering aku terleka dengan ujian dunia, kerana aku masih lemah ya ALLAH. Hanya kekuatan dariMU aku dambakan ya ALLAH.

Ketika bait-bait takbir terucap di bibir para jamaah di masjid-masjid di pagi AidilAdha...terasa diri ini pilu....kesedihan kerana terlalu indah bait-bait itu sehingga boleh melembutkan hati-hati yang keras, sehingga boleh menitiskan airmata keinsafan atas perbuatan yang lalu dan atas kerinduan kepadaMU...

Ya ALLAH....layakkah aku mendapatkan cintaMU? masih layakkah aku mengapai redhaMU itu ya ALLAH.....

Aku lemah tanpaMU ya ALLAH....aku lemah ya ALLAH.....

Teringat kata-kata seorang ustaz kepadaku masa ketika dahulu,

"Tika engkau lemah anakku, pergilah berjumpa denganNYA di tikar sembanhyangmu.... Tika engaku rindu anakku, hidupkan malam-malammu untuk bersamanya. Jangan di ambil berat kata-kata manusia tentang baik buruk kita, tetapi ambillah berat tika ALLAH menegurmu. Terkadang manusia hanya menilai yang mereka lihat sahaja,sehinggakan mengabaikan apa-apa yang tersembunyi. Siapalah kita ingin menilai seseorang manusia sedangkan diri kita sendiri juga tengah di nilai olehNYA. Janganlah bersedih anakku, bangunlah...bangunlah demi agamamu....demi DIA. kuatkan apa-apa yang lemah padamu....hilangkan kerinduaan itu dengan berusaha memperbaiki dirimu. Semoga dirimu tetap dalam cinta dan redha Illahi anakku...."

al-fatihah buat ustaz ku tersayang, semoga dirimu di tempatkan bersama-sama orang yang soleh dan redha Illahi.

Bait-bait ini lah yang sering menguatkan diriku, bukan sekadar ayat-ayat di lakarkan namun ia adalah suatu pembakar semangatku. pembakar keazamanku untuk terus mengejar cintaNYA dan redhaNYA.

ya ALLAH....aku tidak tahu, adakah aku telah berkorban demi agamamu ataupun sekadar sumbangan kosong....sumbangan yang mengharap balasan dunia ya ALLAH....bersihkanlah hati ini daripada mengharap balasan dunia ya ALLAH.

aku inginkan redhaMU...cintaMU.....

adakah ini satu PENGORBANAN ataupun satu SUMBANGAN sahaja.....

This entry was posted on Monday, November 7, 2011 at 4:57 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment